Sarīkojumā “Road Show 2015” popularizē Latvijas tūrismu Somijā

Divās dienas – četri informatīvi semināri Kuopio, Jiveskilē, Tamperē un Helsinkos.

Tā jau ir kļuvusi par tradīciju, ka rudens sākumā, šogad – 23. un 24. septembrī, Somijas ceļojumu aģentu asociācija SMAL (AFTA) sadarbībā ar valsts dzelzceļu VR rīko izbraukumu seminārus četrās pilsētās, kuras savieno dzelzceļš.

Šai reizē pārvietošanās laikā tika izmantots arī autobuss (braucienā no Kuopio uz Jiveskili un no Jiveskiles uz Tamperi), ko somu puse skaidro ar vēlmi atrast optimālu formu, lai sarīkotu abpusēji – gan dalībniekiem, gan apmeklētājiem – vērtīgas nozares tikšanās.

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) sabiedrisko attiecību speciāliste Inta Briede stāsta: “Mazāka vai lielāka interese par Latvijas tūrismu bija jūtama visās četrās Somijas pilsētās. Vislielāko prieku sagādāja tas, ka par mūsu valsts apmeklējumiem dzirdēju tikai neliekuļoti pozitīvas atsauksmes. Reizē pārliecinājos par to, ka mēs varētu un mums vajadzētu vēl daudz aktīvāk strādāt šajā tirgū. Somijā ir 5,5 miljoni iedzīvotāju, bet ne tuvu ne visi no viņiem ir ciemojušies mūsu valstī. Un, ja ir bijuši, tad galvenokārt Rīgā.”

Pirmais SMAL (AFTA) rīkotais “roudšovs” notika pirms dažiem gadiem, un sākotnēji atsaucība nebija liela.  Pamazām situācija ir mainījusies. Šogad semināra dalībnieku vidū bija gandrīz 40 dažādu uzņēmumu un organizāciju pārstāvji – kruīza kompāniju, lidsabiedrību (tostarp – “airBaltic”), viesnīcu ķēžu un dažādu citu tūrisma uzņēmumu darbinieki. No nacionālajām tūrisma organizācijām šogad bija pārstāvētas divas – mūsu valsts un Ungārija.

“Pagājušajā gadā kolēģu no nacionālajām nozares organizācijām bija vairāk,” atzina  Ģerģs Šekelijs, Ungārijas tūrisma pārvaldes ziemeļvalstu nodaļas vadītājs. Pēc viņa domām, jau nākamgad viņi būšot klāt atkal: “Iespēja tikties vaigu vaigā ar cilvēkiem, kas Somijā pārdod ceļojumus, ir ļoti vērtīga. Personīgie kontakti spēlē lielu lomu.”

Šo vārdu patiesumu apstiprināja arī semināru norise. Apmeklētāji pirmām kārtām piesteidzās pie to dalībnieku galdiņiem, kuri viņiem jau bija pazīstami. Katram semināram bija atvēlētas trīs stundas. Daļu no šā laika aizņēma loterija, kuras mērķis bija mudināt uzaicinātos viesus apmeklēt pēc iespējas vairāk galdiņu. No vienas puses, tas stimulēja interesi par visiem semināra dalībniekiem, no otras puses, kāpināja tempu un steidzināja sarunas.

Vissirsnīgākās sarunas, šķiet bija Kuopio, kas no Helsinkiem atrodas 400 kilometru attālumā. Ar nožēlu tika konstatēts, ka lidsabiedrība “airBaltic” uz šo pilsētu vairs nelido. Vienlaikus somi interesējās par Latvijas apceļošanu, par kuru viņi īpaši daudz nezināja (cik mēs zinām par Somiju?). Sevišķu atsaucību izrādīja lielā tūrisma firma “Pohjolan Matka”, kas uz mūsu valsti regulāri ved somu tūristus.

Visvairāk apmeklētāju bija Helsinkos, kur viņu skaitu lēsa uz 200. Liela daļa sarunas biedru pie Latvijas galdiņa atzina, ka Rīgā ir bijuši un pilsēta ir ļoti patikusi. Viens otrs apmeklētājs pārzināja mūsu valsts tūrisma piedāvājumu arī plašāk un pat nosauca konkrētu pilsētu vārdus, kas palikuši spilgtā atmiņā. Tā bija ne tikai, piemēram, Jūrmala, Rundāles pils un Sigulda, bet arī Bauska, Līvāni un Daugavpils.

Somi atzina, ka viņu valstī interese par Latvijas apceļošanu ir, taču, ja runa ir par garākām brīvdienām, viņi vairāk skatoties uz silto un saulaino zemju pusi. Latvija lielākoties esot labs tūrisma galamērķis īsām brīvdienām.

No līdzi paņemtajiem informatīvajiem materiāliem semināru apmeklētāji vislielāko uzmanību izrādīja brošūrām par populārākajiem tūrisma galamērķiem, un noderīgas bija arī Rīgas un Latvijas tūrisma kartes.

Par loterijas balvām no Latvijas puses bija gādājušas viesnīcas “Semarah Hotel” un “Tallink Hotel”. Laimētā nakts viesnīcas numuriņā būs papildu stimuls atbraukt uz Latviju – atzina veiksmīgie loterijas dalībnieki.

Uz pozitīvas nots risinājās arī neoficiālās sarunas semināra dalībnieku vidū. Tika atzīts, ka šis gads nozarei bijis ļoti veiksmīgs. Tā, piemēram, Ungārijā nakšņojumu skaita pieaugums esot rakstāms ar divciparu skaitli. Arī Islandē, kopš Eiropu satricināja tās vulkāns ar ļoti sarežģīto nosaukumu, šajā valstī tūristu plūsma ir apskaužami liela. Savs nopelns tur esot arī stratēģijai – Islandi pozicionēt kā valsti, kur var pavadīt pāris dienu un tad tālāk pa visīsāko maršrutu doties pāri okeānam uz Ameriku (stop over).

Paši somi par savu tūrismu saka: nozare attīstās, bet varētu to darīt vēl labāk. Zviedriem veicoties vairāk, un, iespējams, tas esot tāpēc, ka viņi ir pārliecinātāki par sevi. Šobrīd Somija jau ir spērusi lielu soli uz priekšu, liekot lietā tādus nacionālos simbolus kā firma “Marimekko” un populārais literārais tēls Mumins, tomēr vēl esot ļoti daudz kur augt.

Latvijai tika prognozētas Somijā labas dienas, it īpaši ņemot vērā, ka… kaimiņi igauņi kļuvuši jau pārāk pierasti. Somu tūristi Igaunijā jau esot visu nez cik reižu redzējuši, bet cenas ir pieaugušas tik lielas gandrīz kā pašu mājās. Latvijai esot labas iespējas piesaistīt arī tos tūristus, kas brauc cauri mūsu valstij vai nu uz Lietuvu, vai Poliju, vai vēl kādu citu zemi. Tika atzīts arī, ka somiem būtu interese par spa viesnīcām ne tikai  Rīgā un Jūrmalā.

TAVA pārstāve strādāja semināros Somijā ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.

Inta Briede, TAVA sabiedrisko attiecību speciāliste

You may also like...

Atbildēt

Ja Tev patīk šī lapa, seko mums un iesaki to tālāk!