Blogs – Tava iespēja komunicēt

 

Blogošana mūsdienās vairs nav nekas neparasts. Ja senāk kāds cilvēks pateica, ka viņam ir blogs, tad, iespējams, apkārtējos tas izraisīja apbrīnu, tomēr tagad blogs ir pavisam ikdienišķa virtuālās vides sastāvdaļa. Atšķirība ir tajā, kā blogs tiek uztverts – vai kā interneta dienasgrāmata, vai varbūt kā saruna starp bloga veidotāju un lasītāju. Mēdz teikt, ka blogošana ir pilsoniskās žurnālistikas attīstības dzinulis, jo neviens tavā blogā neveiks korekcijas – tā ir tieša, necenzēta vēršanās pie auditorijas.

Terminu ”weblog” izdomāja Džorns Bargers (Jorn Barger) 1997.gadā. Tikai vēlāk no „weblog” radās termins ”blog”. Par to jāpateicas blogerim Pīteram Merholzam (Peter Merholz), kas jokojoties bija sadalîjis vârdu divâs daïâs „we blog” („mēs blogojam”). 1999. gadā blogu skaits strauji palielinājās, tomēr visvairāk tie parādījās pēc traģiskajiem notikumiem Amerikā 2001. gada 11. septembrī. Cilvēkiem bija ko teikt un viņi vēlējās dalîties ar savu viedokli, sāpēm, jautâjumiem ar citiem virtuālās vides dalîbniekiem. Tâ kâ blogi ir komentējami, veidojas atgriezeniskā saite ar lasītāju, ir iespēja iesaistîties diskusijâs. Pēdējos gados blogu skaits ir palielinâjies lîdz apmēram 400 miljoniem, bet, protams, skaitļi mainās katru dienu.

Blogu veidi ir sakārtojami gan pēc reprezentācijas formas, gan pēc satura. Visbiežāk sastopami ir tekstuālie blogi, kas ir rakstiskas formas. Var veidot arī foto, video vai audio blogus. Protams, tas ir atkarīgs no blogera, kādu viņš vēlas redzēt savu virtuālo pasauli, tādēļ bieži atrodami blogi, kur ir gan foto, gan video, gan arī teksts. Pēc satura blogi iedalās personīgajos, kur apkopotas dažādas tēmas, kā arī pastāv nišas blogi, piemēram, par modi, tehnoloģijām, politiku, ceļojumiem utt. Vēl viens veids ir korporatīvie blogi, kas kalpo biznesa mērķiem.

Kas tev būtu jāzina, ja vēlies veidot savu blogu?

Pirmkārt, padomā, kāds ir tavs mērķis – vai vēlies dalīties savā viedoklī ar citiem, vai vēlies arī nopelnīt? Iespēja, kā blogeris var nopelnīt, ir gadījumā, ja kāds ir gatavs ievietot reklāmu tavā blogā, tomēr, lai to panāktu, tam ir jāvelta daudz laika un darba – ir jābūt regulāriem ierakstiem, kā arī lielam skaitam bloga lapas apmeklētāju.

Otrkārt, ir jāizvēlas vietne, kurā blogu veidosi. Iespēju ir pietiekami daudz, tāpēc piedāvāsim piecas populārākās interneta vietnes blogu veidošanai:

Treškārt, kad būsi izveidojis blogu un ievietojis savu pirmo ierakstu, būs nepieciešama auditorija, kas tavu blogu lasīs. Veids, kā popularizēt blogu, ir pavisam vienkāršs – ievieto bloga saiti sociālajos tīklos, piemēram, draugiem.lv dienasgrāmatā, kā arī facebook.com un twitter.com profilā. Atceries, lai iemantotu lasītāju uzticību, centies atbildēt uz komentāriem, tādējādi iesaistoties diskusijās. Ja vēlies, lai būtu pēc iespējas lielāka auditorija, raksti savu blogu, piemēram, angļu valodā, vai arī divās valodās – gan latviski, gan angliski. Komentē citu cilvēku blogus, jo arī virtuālajā vidē būtiski ir ne tikai reklamēt sevi, bet arī uzklausīt citus, tā panākot, ka uzklausīs tevi. Citu cilvēku blogus var atrast mājaslapā- http://technorati.com/. Ieraksti meklētājā, piemēram, vārdu ”art” un atradīs blogus, kas saistīti ar mākslas tēmu.

Galvenais ir atcerēties, ka blogu veido, nevis tāpēc, ka tas ir stilīgi, bet tāpēc, ka tev tas patīk. Ja tevi interesē politika, veido blogu par politiskajām norisēm, bet, ja tev patīk gatavot, veido foto blogu ar savām iecienītākajām receptēm. Iespēju ir tik daudz, tikai jāprot tās izmantot! J

Autore: Ilze Pole

Info –

http://www.hattrickassociates.com/2010/02/how_many_blogs_2011_web_content/

http://en.wikipedia.org/wiki/Blog

 

Šis raksts ir no E-Avīzes 2011. gada Aprīļa izdevuma!
[Vai jau izlasīji citus rakstus?]

Atbildēt

Ja Tev patīk šī lapa, seko mums un iesaki to tālāk!