Pārbaudītas vērtības ceļā uz lielisku formu!

Kā atgūt fizisko formu pēc bargās ziemas? Kā pareizi ēst un sportot, lai rezultāti priecētu ne vien pašu, bet arī  pārsteigtu citus? Cilvēki  pludmalē atskatīsies un teiks: „Viņai ir lieliska figūra!” Ja šie jautājumi nodarbina tavu prātu, tad iepazīsties ar pārbaudītām vērtībām ceļā uz sportisku, glītu augumu!

Viens no iemesliem, kāpēc mums ir palielināts tauku procents, irnepareizs un nesabalansēts uzturs. Lai samazinātu ķermeņa tauku procentu, jāievēro diēta. Tikai nedrīkst pārprast šī vārda „diēta” nozīmi. Diēta nebūt nenozīmē badošanos, kur dienā drīkst izdzert tikai glāzi kefīra vai salātu lapu, kā nereti daudziem liekas. Diēta ir speciāls uzturs, kurā izlases un daudzuma veidā mēs šķirojam pārtikas produktus, atbilstoši mūsu mērķim. Ja mūsu mērķis ir atbrīvoties no liekajiem tauciņiem, tad jāievēro sekojoši nosacījumi:

·Jābūt vismaz 5-6 ēdienreizēm dienā. Pēc skaita jums var likties pārāk daudz, taču tām jābūt mazām porcijām. Tam ir būtiska loma formas uzturēšanā, jo tas paātrina vielmaiņu.

·Jāizvairās no gāzētajiem dzērieniem, saldajām sulām (izņemot svaigi spiestās), ātrso uzkodu restorāniem, konditorijas izstrādājumiem.

·Ogļhidrāti jāuzņem dienas pirmajā pusē
– tas ir svarīgi, jo tie tiks patērēti dienas aktivitātēs. Lieliski ogļhidrātu avoti ir rīsi, auzu pārslas, griķi.

·Olbaltumvielas jāuzņem katrā ēdienreizē, sadalot dienas normu visās dienas garumā. Ieteicamie olbaltumvielu avoti: zivis, vārīta vistas fileja, liess biezpiens, olas baltumi.

·Obligāti uzturā jābūt labajiem taukiem (tos satur rieksti, zivis).

·Dārzeņus, izņemot kartupeļus, var ēst daudz, jo to sastāvā parasti ir maz tauku un ogļhidrātu, kas varētu uzkrāties tauku rezervēs mūsu organismā.

·Uzturā jāsamazina ogļhidrātu daudzums un tauku daudzums – tas nodrošinātu svara samazināšanu (uz tauku rēķina).

·Sāli savā ēdienkartē samazini līdz minimumam. Lieliski, ja mājās gatavotajiem ēdieniem to vispār nepievieno, jo organismam nepieciešamo sāls daudzumu tāpat jau uzņemam, piemēram, ar maizi, sieru. Savukārt, ja to uzņemam par daudz, tas aizkavē liekā ūdens izvadīšanu no organisma, līdz ar to vielmaiņa palēninās un tas veicina svara pieaugumu.

·Nedrīkst arī aizrauties ar strauju kaloriju samazināšanu ikdienas ēdienkartē – arī tas var palēnināt vielmaiņu. Veselīgs svara zudums ir 2-3 kg mēnesī (ja liekais svars ir ļoti liels, tad var būt arī vairāk).

·Visefektīvākā slodze, lai samazinātu tauku daudzumu, ir ilgstoša, bet viegla skriešana, braukšana ar velosipēdu vai citi kardio trenažieri. Arī dejošana ir gana laba, tikai tad tai jābūt ļoti intensīvai.

·Slodzei jābūt diezgan ilgstošai – vismaz 30-60 minūtes (vislabāk katru dienu). Iesākumā pietiks ar 20 minūšu skrējienu, līdz organisms pieradīs un skriet varēsi jau ilgāk. Liela nozīme ir pareizam pulsam – tam jābūt no 120 līdz140 sitieniem minūtē. Tādās reizēs noder pulsometrs. Taču var iztikt arī bez tā, galvenais, skriet tādā tempā, ka nav pārāk viegli un tai pat laikā it kā spētu sarunāties ar kādu (taču sarunāties nav ieteicams skriešanas laikā). Šāds skriešanas temps trenēs arī sirdi.

·Visefektīvākais kardio treniņš būs no rīta, apmērām 30-50 minūtes pirms brokastīm, taču pati esmu pārāk slinka, lai ātrāk celtos, tāpēc es to daru vakarā. Vislabāk skriet, kad pašam ērtāk saskaņot ar dienas režīmu un kad labāka pašsajūta, lai treniņš sagādā baudu nevis rada diskomfortu.

·Pēc rīta treniņa organisms būs pateicīgs par brokastīm, kas sastāvēs gan no ogļhidrātiem, gan no olbaltumvielām.

No pieredzes varu teikt, ka sports ir efektīvākā metode skaista auguma iegūšanai, jo fiziskā slodze paātrina vielmaiņu, patērē uzņemtās kalorijas un nostiprina muskulatūru. Muskuļu vingrinājumi   ir ļoti noderīgi, un tiem ir liela loma skaista auguma modelēšanai, lai iegūtu stingras auguma aprises un nostiprinātu sevi, diemžēl šie vingrinājumi taukus gandrīz vispār nededzina.
Jāizvēlas to, kas patīk pašai vislabāk! Man, piemēram, vislabāk patīk skriet siltajos vakaros, kad nopļautās zālītes smarža vijas ar ievu reibinošo aromātu. Tas uzlabo manu gara stāvokli. Skrienu katru dienu 40 minūtes, un  septembrī apritēs jau 13. gads, kā trenējos taekwondo kaujas mākslu. Cenšos arī ēst pēc iespējas pareizāk. Tas viss kopā man sniedz labus rezultātus. Nereti citi padomā, ka man jau nav problēmu, ka tāda gandrīz vai piedzimu, taču nepadomā, kāds tam patiesais iemesls – regulāri treniņi, diēta, pašdisciplīna un smaids sejā.
Esiet pilnas apņēmības, lai saulīte vasarā var samīļot jūs tādas, kādas jūs patīkat sev un citiem. Veiksme ir mūsu pašu rokās, tādēļ sāciet strādāt jau šodien pat.


foto – no autores personīgā arhīva

1 Response

Atbildēt

Ja Tev patīk šī lapa, seko mums un iesaki to tālāk!